بولتن اخبارکارگری

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

ژوئن 2013   شماره 44

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

http://iran-worker.blogspot.de/

 

متشکل شویم، سازماندهی کنیم!

 مصوبات

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران

 خارج کشور

الف :" اشتراکات ما "

1-                    نهادهای همبستگی با کارگران ایران دفاع از خواسته ها، مبارزات و تشکلات مستقل کارگری در همه اشکال آن را مهمترین وظیفه خود می دانند. انعکاس اخبار و مبارزات کارگری و سایر جنبش های اجتماعی در ایران از دیگر وظائف  این نهاد ها می باشد.

2-                    این نهادها در مقابل نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی و کلیه نیروهای ارتجاعی و ضد کارگری و عوامل آنها در سطح کشوری و بین المللی مرزبندی قاطع و روشن دارند. افشا و مبارزه بر علیه این نیروهای ارتجاعی و همچنین افشا و جلوگیری از بهره برداری های نیروها و نهادهای راست و امپریالیستی از مبارزات کارگری از جمله دیگر وظائف این نهادها می باشد.

3-                     تلاش برای ارتباط گسترده تر جنبش کارگری ایران با جنبش بین المللی کارگری و جلب حمایت و همبستگی وسیعترین نیروهای مترقی بین المللی از جنبش کارگری ایران، دفاع از مبارزات ضد سرمایه داری و ضد امپریالیستی کارگران و سایر اقشارمحروم اجتماعی در سطح جهان و شرکت فعال در این مبارزات وظیفه نهادهای همبستگی با کارگران ایران است.

4-                    تبلیغ ضرورت سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و حاکمیت سرمایه در ایران نیز از جمله وظائف ماست.

5-                    تبادل نظر و اطلاعات در جهت خدمت به کار مشترک و نیز حفاظت از نهادهای همبستگی کارگری در خارج از کشور  به صورت مشترک در برابر دشمنان طبقه کارگر و به ویژه رژیم جمهوری اسلامی ازجمله وظائف مشترک ماست.

6-                    جمع آوری کمک مالی برای تشکلات مستقل کارگری در ایران یکی دیگر از وظائف نهادهای همبستگی با کارگران ایران است .

 

ب :" ارگان ها "

یک : مجمع عمومی

1-          مجمع عمومی عالی ترین ارگان برنامه ریزی و تصمیم گیری نهاد های همبستگی کارگری است. این مجمع عمومی  هر6 ماه یک بار  تشکیل می یابد. نشست و یا مجمع عمومی حضوری سالی یکبار برگزار میگردد.

2-          مجمع عمومی بررسی گزارش های هئیت هماهنگی و واحد ها، پشنهادات، تغییر یا تکمیل مواد یا مبانی همکاری ها، برنامه ریزی آینده و انتخاب هئیت هماهنگی آینده را بعهده دارد.

3-          مجمع عمومی با حضور دو سوم نهادها رسمیت می یابد. حضور تمامی اعضا نهادها در مجمع عمومی ضروری و آزاد است.

4-          به پیشنهاد نصف بعلاوه یک نهادها و شرح ضرورت آن مجمع عمومی فوق العاده فراخوانده میشود.

5-          بررسی و پذیرش تقاضای پیوستن نهادهای جدید براساس قبول موازین مشترک جمع و حداقل معرفی یک نهاد صورت می گیرد.

این تقاضا ازطریق کمیته هماهنگ کننده برای همه نهادها ارسال می‌شود که درصورت توافق نصف به علاوه یک نهادها درمدت یک ماه، آن نهاد به عضویت در می آید.

تبصره – درصورت ارائه سند ازجانب نهادی درمورد عدم صلاحیت نهاد متقاضی عضویت ، تصمیم گیری برعهده اولین مجمع عمومی  میباشد.

6 – میهمانان درمجامع عمومی عبارتند از:

الف – رفقائی که هیئت هماهنگ کننده ازفعالان کارگری داخل وخارج ازکشوردعوت به عمل می آورند.شرکت این میهمانان درمجمع عمومی با تائید دوسوم هیئت هماهنگ کننده صورت میگیرد.

          ب – رفقائی که دررابطه با مناسبات همبستگی بین‌المللی وارتباط با گرایشات چپ کارگری شهری از طریق رفقای تدارک دهنده مجامع عمومی دعوت می شوند. رفقای دعوت شده میتوانند درتمامی طول جلسات حضور نمایند. با بحث و تبادل نظرات وبعنوان مشاوروانتقال تجربه درمباحث شرکت نمایند و رای مشورتی دارند.

7 - همه اعضای حاضر در مجمع عمومی از حق رای مساوی برخوردار هستند.

8 - نهاد محلی به نهادی گفته می‌شود که حد اقل ازسه عضوتشکیل شده ودرپیوند بامحیط استقرارخود ( کشوریاشهر) فعالیتی مستمربرای جلب حمایت ازجنبش کارگری درایران داشته باشد.

دو : هئیت هماهنگ کننده

 1 -مجمع عمومی برای هماهنگ کردن فعالیت ها و پیگیری مصوبات ، برنامه ها و رابطه بین نهاد ها  یک هیئت هماهنگ کننده  سه نفره انتخاب میکند.

2- هیئت هماهنگ کننده هر 14 روز یکبار تشکیل جلسه داده و وظایف را بر حسب مورد بین خود یا اعضای دیگر تقسیم میکند. سایر اعضای نهادها نیز میتوانند بدون حق رای وتنها باحق مشارکت دراین نشست ها شرکت کرده و درچهارچوب دستورجلسه تعیین شده توسط هیئت هماهنگ کننده ودرمحدوده زمانی که برای اظهارنظرات آن‌ها معین می شود، نظرات مشورتی خودراابرازکنند.

3- هئیت هماهنگ کننده مجاز نیست به اقدامات یا برنامه هائی خارج از مصوبات مجمع عمومی بپردازد. همچنین حق نقض ویا تغییر تصمیمات مجمع عمومی را ندارد. هر پیشنهاد یا برنامه جدید باید به اطلاع تمامی نهادها رسیده و با توافق نصف بعلاوه یک آنها قابل اجرا خواهد بود.

4- هیئت هماهنگ کننده راسا مجری هیچ برنامه ای نیست بلکه میکوشد با درگیر کردن تمامی رفقا و تقسیم کار مناسب از طریق تشکیل گروه های کاری فعالیت های عملی را هماهنگ کند.

5- گزارشات مجامع عمومی ، مصوبات، اطلاعیه ها و اخبار مربوط به مجموع نهادها تنها از طریق هیئت هماهنگ کننده انتشار بیرونی می یابد و از طریق ایمیل گروهی توزیع درونی می شود.

6-با توجه به نیاز و ضرورت، جلسات عمومی از اعضای نهادها برگزارمیشود. در این جلسات که معادل مجمع عمومی نبوده وازاختیارات مجمع عمومی برخوردارنیستند، نهادها گزارش فعالیتهای خود را ارائه داده و نیز بحث، تبادل نظر و مشورت پیرامون پیشنهادات و فعالیتهای جاری صورت میگیرد. اداره این جلسات عمومی بعهده هیئت هماهنگ کننده بوده و گزارش این جلسات را تهیه و به نهادها ارسال میکند.

7-هر شش ماه یکبار  در مجمع عمومی سه نهاد به طور دوره ای و چرخشی برای تشکیل هئیت هماهنگ کننده انتخاب میشوند. هر یک ازاین نهاد ها یک نفر را برای شرکت در هئیت هماهنگی معرفی میکند.   

8 – هیا ت هماهنگ کننده می باید بصورت کاملاً پیگیرخواهان ارسال گزارشا ت  شش ماهه نهادهابشود وبعد ازبررسی، آن گزارشاتی راکه برای انتشاربیرونی مناسب هستند به مجمع عمومی ارائه دهد تادرمورد آنهاتصمیم گیری شود.

9 – بمنظورانتقال تجربه ازهیات هماهنگ کننده قبلی به هیات جدید، ضروری است یک نفرازاعضای هیات پیشین، درجلسات هیات هماهنگ کننده جد ید به مدت یکماه بعنوان مشاور حضورداشته باشد.

10 – مسئولیت انتشاربیا نیه واطلاعیه ها با هیئت هماهنگ کننده بامکانیزم 48 ساعت گردش ونظرخواهی دردرون نهادها میباشد.

تبصره یک : اطلاعیه وبیانیه ها بایستی حتی الامکان کوتاه وروشن درچهارچوب مصوبات وسیاست کلی نهادها وبدون واردشدن به مباحث پلمیک ونظری باشند.

تبصره دو:اطلاعیه ها بصورت پیش نویس به هیئت هماهنگ کننده ارسال وازآنجا به همه نهادها ومنفردین برای نظردهی فرستاده می شوند. اگرنهادی مخالفت یا ملاحظه ای درمورد بیا نیه واطلاعیه داشته باشد، بایستی مورد اصلاحیه اش رامشخص نماید وارائه دهد. چنانچه نهادی باکلیت بیانیه واطلاعیه مذکورمخالف باشد، می باید اطلاع دهد، تا نام وامضای آن نهاد درپائین بیانیه درج نشود واگرنهادی دراین رابطه جواب نداد، دلیل برموافقت بابیانیه پیشنهادی است. زمان مورد نظربرای نظردهی درباره بیانیه واطلاعیه ها 48 ساعت می باشد.

تبصره سه : درصورتی که نهادی با بیا نیه یااطلاعیه ای توافق نداشته باشد، اسامی سا یرنهادها بدون ذکر نام نهاد مخالف،درزیربیانیه واطلاعیه آورده می شود. درصورت توافق اکثریت نهادها، ذکرنام تمامی نها دها ضرورتی ندارد.

پ – ضوابط همکاری ها

1-          هریک از نهادها متشکل از افرادی با گرایشات سیاسی گوناگون می باشند، لذا این مجموعه ، جریانی چندگرایشی و مستقل از احزاب و سازمانهای سیاسی است و به هیچ وجه گرایشی مجاز نیست خودرا بر این مجموعه تحمیل کرده و یا به نوعی این نهادها را زیر مجموعه خود محسوب نماید .

 

2-          مناسبات بین نهادها بر اساس همکاری جمعی است، سمت و سو و تمرکز اصلی آنها بر شرکت در فعالیتها و همکاری عملی است. در چنین روندی جهت انسجام و صیقل بخشیدن به مسائل فکری در زمینه های نظری، مباحث سیاسی ـ اجتماعی بر مبنای اهداف جنبش کارگری را در مسیر همکاریهای خویش قرار خواهیم داد ولی  تصمیمات سیاسی ـ نظری گرفته نمیشود.

3 - نهادها در سطح محلی کاملا مستقل بوده و میتوانند راسا و یا با شرکت هر نهاد مترقی دیگری فعالیتهائی داشته باشند. همچنین در صورت عدم توافق با یک  برنامه جمعی پیشنهادی به هیچ وجه ملزم به تبعیت و اجرای آن نیستند.

4 - تصمیم گیریها بین نهادها بر اساس تفاهم، اعتماد متقابل، احترام، بحث و اقناع می باشد. در مواردی که نیاز به رای گیری باشد، توافق نصف به علاوه یک اعضای شرکت کننده درنشست ضروری است.

          5 - نهادها داوطلبانه در فعالیتهای عملی مشترک شرکت میکنند، ودر صورت شرکت، متعهد به  انجام آن و سپس دادن گزارش کتبی فعالیت های خود به مجمع عمومی می باشند.

6 - هیچ نهادی حق ارائه بیرونی اسناد و گزارشات جلسات درونی نهادها و همجنین سمینارهاو جلسات عمومی در سطوح مختلف ،بدون توافق کلیه نهادها را ندارد.

7 – نهادها موظف به ارائه گزارش اقداما ت شش ماهه خود میباشند. این گزارشا ت می باید یک ماه پیش ازمجمع عمومی حضوری یا پالتاکی به هیئت هماهنگ کننده ارسال شوند تا برای اطلاع دراختیا رنهاد ها گذاشته شود.

8 – نهادهای همبستگی باجنبش کارگری، بنا به تعریف، جمع نهاد ها ست وترجیح وتشویق آن برایجا د نهادهای متشکل درکشورها وشهرهای مختلف وپرهیزازانفراد وتک یاختگی است. با ابن حال خود را ازتوان وتجربه فعا لین کارگری درخارج ازکشورکه به هردلیل بصورت نها د محلی عمل نمی‌کنند بی نیازنمی داند وآنا ن رابه همکاری دعوت می کند.

واحد های محلی نها دها ی همبستگی درسطح کشورها برای امکان همکاری وهماهنگی میا ن نهادها ایجا د شده‌اند تا یک جمع بزرگ‌تر وفراگیرترازتک تک نهادهاایجا د شود، یعنی روش کارنهادها نباید درجهت تائید انفرادگرائی ومیدان داد ن به آن باشد. همکاری منفرد ین باجمع نهادها برقبول این اصل بنیادی وبدیهی استواراست که نها دها شالوده این تجمع وهمکاری را تشکیل میدهند وموازین وشرایط کاروهمکاری بامنفردین درهیچ موردی نبا ید اسا س موجودیت نهادی راتحت الشعاع قراردهد. 

9 – هرمتقاضی عضویت انفرادی را می باید حد اقل یکی ازاعضای نها دها معرفی کند. عضومنفرد می با ید دریکی ازفعالیتهای نهاد ها شرکت داشته باشد.

10 – حق رأی اعضای منفرد منوط به پروسه پذیرش زما ن مشخص شش ماهه برای پیوستن به یک نهاد موجود یا ایجا د یک نها د است. پس ازاین مدت، چنانچه رفیق منفرد، موفق به ایجاد یک نها د جدید یا پیوستن به یک نهاد موجود نشود، همچنا ن به عنوان عضومنفرد با رای مشورتی باقی می‌ماند .

11 – عضومنفرد نمی‌ تواند به عضویت هیئت هماهنگ کننده نهادها انتخاب شود اما میتواند مسئولیت کمیسیون های و گروههای کاری را برعهده گیرد.

12 – مناسبات در درون نهادها می باید برشفافیت وصداقت وصراحت استواربا شد. هرنها د وعضونهاد وهرعضومنفرد حق دارد دررابطه با مباحث وتدارکات تصمیمات ویا اختلافات موجود، به طرح آزادانه نظرات خود وجلب نظرد یگران بپردازد اما این کا رباید با انتشارعلنی متن مربوطه درجمع نها دها ودعوت عمومی به امضای موافقین آن با شد.

13 - کسانی که ازنهادها اخراج و یا به هردلیلی جدا می‌شوند، برای پذیرش دوباره درنهادها پروسه عضویت منفردین مستقل را طی می نمایند.

14 – هرعضووهرنهادی که درهرنشست امپریالیستی وآلترناتیوسازی بورژوازی که درچهارچوب تائید نهادها قرارندارد، شرکت کند، بایستی پاسخگودربرابرنها دها باشد.

چنا نچه رفیق یا نهاد شرکت کننده درچنین جلساتی، با آگاهی ازماهیت نشست درآن شرکت کرده وازاین     عمل خود د فاع نماید، بلا فاصله عضویت فرد یا نها د مربوطه ازطرف هیئت هماهنگ کننده تا مجمع پیش روبه تعلیق درمی آید وتصمیم قطعی درمجمع عمومی گرفته خواهد شد.

اولین مجمع عمومی پس ازتعلیق، وضعیت قطعی رفیق یا نها د مربوطه را تعیین خواهد کرد وصورت مسئله برپایه گزارش هیئت هماهنگ کننده درسطح جنبش انتشا رداده می شود.

درصورت برگزاری چنین جلسه‌ ای، فرد یا نها دی که تمایل به شرکت درآن را دارد، چنانچه به صورت نهاد همبستگی شرکت میکند، می با یست به هیئت هماهنگ کننده اطلاع دهند تا آ ن اجلاس ویا نحوه شرکت درآن، مورد توافق مجمع عمومی نهادها قرارگیرد.

چنانچه درشرایط ایجاد شده کوچکترین ناروشنی وجود داشته باشد، هیئت هماهنگ کننده موظف است پیش ازهرعمل یا تصمیم گیری، فراخوانی جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بدهد تا مسئله درآن مجمع، مورد بررسی قرارگیرد.

15 – نهادها حتماً باید درپنج مقطع زمانی معین، واکنش مقتضی را درقالب بیانیه واطلاعیه ویا در دستور گذاشتن یک کمپین، نشان دهند. اینهاعبارتنداز: اول ماه مه، سا لگرد کشتارزندانیان سیا سی دهه شصت، سا لگرد کشتارکارگران خاتون آبا د، هشت مارس، کمپین برای آزادی کارگران زندانی.

C:\Users\Nargess\Desktop\12.png

بولتن اخبارکارگری

شماره 44       ژوئن 2013

مصوبات

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران

 خارج کشور

بازهم احضار و بازداشت، زندان وشکنجه کارگران و فعالان اجتماعی درایران

حدت می یابد !

8

                   به کارگران، سازمانهای کارگری مترقی و تمامی مردم و جوانان مبارز در ترکیه

 10

سازمان جهانی کار، ارگانی برای تنظیم شرایط کار به نفع دولتها و کارفرمایان است

11

روز اعتراض به حضور مزدوران رژیم جمهوری اسلامی در اجلاس سازمان جهانی کار

اعتراض علیه نمایندگان سه جانبه گرا و دروغین کارگری

برای آزادی فوری ، بدون قید و شرط کارگران زندانی و دیگر زندانیانی سیاسی بکوشیم!

12

سازماندهی کنیم، متشکل شویم! پیامهای نشست 6 نهادهای همبستگی

14

اعلامیه نهاد های همبستگی با جنبش کارگر ی در ایران – خارج کشور

بازهم احضار و بازداشت،

زندان وشکنجه کارگران و

فعالان اجتماعی درایران

حدت می یابد !

جهانیان و مردم آزادیخواه ایران

تقریبا روزی نیست که اخباردریافتی ازایران، بیانگرحدت احضارها، بازداشت ها وبه بیدادگاه کشاندن ، زندان و شکنجه واین اواخر تبعید فعالان کارگری و اجتماعی منتشرنگردد وهمه این اخباربیانگراین است که فشارو رودررویی با زندانیان سیاسی همچنان با قساوت دنبال می گردد. با تاسف خبررسیدکه آفشین اسانلو درگذشت

گزارش اخیر « کمیته دفاع ازرضا شهابی » نشان میدهد که حال رضا شهابی کارگر سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ، خزانه دارسندیکآ آنچنان وخیم است که دراطلاعیه شماره ۵۵ این کمیته آمده است : « ...رضا شهابی درنتیجه ی پیگیری های مکررخانواده اش جهت انجام عسکبرداری ام.آر.آی ازمهره های کمر از زندان اوین به بیمارستان شهدای تجریش تهران منتقل شد...بنا برمشاهدات عینی وضعیت رضا شهابی به گونه ای بوده است که لنگ لنگان راه می رفته وبدون کمک دیگران قادربه راه رفتن عادی نبوده است.مشکلات کنونی رضا شهابی عارضه هایی است که در زمان دستگیری، بازجویی و حبس دچار او شده است و بنا بر نظر پزشکان متخصص توان تحمل حبس را از وی سلب کرده است..» همچنین « کمیته حمایت از شاهرخ زمانی » به دفعات خبر داده که زندانبانان فشاربه شاهرخ زمانی  عضو سندیکای نقاشان و کمیته پیگیری را آنچنان افزایش داده اند که بیانیه شماره  ۸۴ از زبان شاهرخ زمانی می گوید: « ...جهت اطلاع مسئولین به طوری که قبلا" نیزطی نامه ای درروز ۲۷ متذکر شده ام به علت برخورد غیرقانونی ،غیرانسانی،خودسرانه وغیرقانونی بودن شکنجه که اعمال رئیس ومسئولان زندان رجایی شهرازجمله ضرب وشتم زندانیان سیاسی وپوشاندن لباسهای غیربهداشتی که موجب بیماریهای گال و دیگر بیماری های واگیردارهمچنین شپش زدگی می شود وادامه اینکه وقاحت  وبی شرمی را به جای رساندند که هر روز برای پنهان کردن اعمال خودمانند وارد وپخش مواد مخدردرزندان را می خواهند با لخت مادرزاد کردن زندانی هنگام وارد شدن به زندان پوشش بدهند ومن با توجه به موارد فوق از رفتن به دادگاه خودداری می کنم .» درادامه بیانیه آمده است : «  شاهرخ زمانی تحت فشار برای اعزام به دادگاه است و او به دلیل غیر قانونی و ضد انسانی بودن اعمال رئیس زندان (مردانی ) و دیگرمسئولان زندان ازرفتن به دادگاه با شرایط غیر قانونی مقاومت می ورزد در مقابل مسئولین زندان به اعمال ضد قانونی خود ادامه داده واورا مورد ضرب وشتم قرار می دهند...».

 آخرین خبرفوری دریافتی بیانگراین می باشد که تعدادی اززندانیان سیاسی به اسامی : حمیدرضا برهانی - خالد حردانی - رسول بدغی- سعید ماسوری- شاهرخ زمانی - صالح کهندل - عباس بادفر- محمد بنازاده امیرخیزی - محمدعلی منصوری- ناصح یوسفی - نامق محمودی در سالن ۱۲ بند چهارگوهردشت تصمیم دارند ازتاریخ سی ویک خرداد تا یکم تیر ۱۳۹۲ دست به اعتصاب غذا بزنند .هم اکنون بهنام ابراهیم زاده فعال حقوق کودکان کارخیابانی وعضو کمیته پیگیری ، محمد جراحی عضو کمیته پیگیری ، رسول بداغی و عبدالرضا قنبری ازکانون صنفی معلمان ،مهدی فراهی شاندیزعضو کمیته پیگیری ، جلیل محمدی عضو کمیته هماهنگی ، پدرام نصر الهی عضو کمیته هماهنگی،به همراه رضا شهابی و شاهرخ زمانی وصدها کارگرشناسایی نشده دیگردرزندان بسر می برند. متاسفانه همچنان روند نامطلوب صدوراحکام قضایی سنگین علیه فعالان صنفی درجامعه ی معلمین همچنان ادامه دارد. پس ازصدورواجرای ناباورانه ی حکم حبس طولانی برای رسول بداغی و سید محمود باقری و صدور احکامی سنگین مانند  ۶سال حبس و ۱۰سال تبعید در دادگاه بدوی برای علی اکبر باغانی و یا صدور حکم ۱۰ سال حبس تعلیقی برای اسماعیل عبدی،اینک شاهد صدور حکمی عجیب مبنی بر ۵سال حبس تعزیری برای محمود بهشتی هستیم که در صورت احتساب ۴سال حبس تعلیقی قبلی به ۹ سال افزایش خواهد یافت. در اقدام سرکوبگرانه دیگر سعید مدنی چهره شناخته شده حقوق اجتماعی را به دهسال تبعید به بندرعباس محکوم کردند. بازبرپایه خبردریافتی خانم شهناز سگوند همسرعلی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه درتاریخ۲۸ خرداد در شعبه سیزده دادگاه تجدید نظر خوزستان در اهواز محاکمه شد. اتهام شهنازسگوند گرفتن عکس از همسرش در هنگام انتقال از زندان دزفول به پزشکی قانونی جهت معاینه بود؛ در آن زمان مامورین هنگام انتقال علی نجاتی به پزشکی قانونی به دست و پای وی دست بند و پا بند زده بودند...

 

نهادهای همبستگی برپایه اخبارفوق،ضمن محکوم نمودن این اعمال ضد انسانی حاکمیت سرمایه داری اسلامی درایران، ازتمامی فعالین مدافع حقوق کارگران ،نهادها وتشکیلات مدافع حقوق کارگران می خواهیم درمقطع کنونی و برای توضیح وضعییت اعلام شده، اعتراضات گسترده ای را به اشکال مختلف سازماندهی نمایند و دراین راستا ازروابط و کمک های بین المللی خود برای افشاء وضعیت موجود و آزادی بی قید شرط همه زندانیان کارگروزندانیان سیاسی بهره گیریم.

 

کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کنید!

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ برابر با ۲۱ ژوئن ۲۰۱۳

 

                  پیام نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

                        به کارگران، سازمانهای کارگری مترقی و تمامی مردم و جوانان مبارز در ترکیه

                درود فراوان به کارگران و زحمتکشان و مردم معترض و آگاه در ترکیه که بار دیگر در مقابل سیاستهای ارتجاعی، جهل و خرافات، سیاستهای نثولیبرالی و خوش رقصی دولت ترکیه بعنوان الگوی مناسب برای کشورهای اسلامی و همجوار ایستاده و متحد، اعتصاب و اعتراض میکنند.

             دولت ترکیه همانند تمامی کشورهای سرمایه داری بی وقفه برای انباشت بیشترسرمایه و سود فراوان برای صاحبان سرمایه میکوشد و درمقابل حمله وحشیانه به حقوق کارگران، زحمتکشان و اکثریت مردم به سرکوب مخالفین و زندان آنان دست می زند . کارگران، زحمتکشان و نیروهای مترقی اجتماعی در ترکیه، مبارزه ای دیرینه ای در دستور داشته و دارند، و این بار نیز فعالان اجتماعی طرفدار محیط زیست به میدان آمده اید ودر اعتراض به تخریب پارک گزی و تبدیل آن به مرکز تحارت و در مقابل بی حقوقی اجتماعی، خواست آزادی کامل برای عموم، رفاه و امنیت و ...را طرح کرده، اعتراض و اعتصاب کرده و گردهمائی عمومی و طرح خواسته های خود برگزار میکنید. پیوستن اتحادیه های کارگری و کارمندی بهمبارزات خیابانی مردم ،نقش جنبش کارگری در ترکیه را به نمایش می گذارد. کارگران در این میان نقش مهمی نه تنها در جنبش مردمی و عمومی در ترکیه دارند بلکه  تاثیر مهم و بزرگی در کشورهای منطقه دارند.

             کارگران در ایران نیز سالها است که در کشمکش و جنگ با رژیم جمهوری اسلامی سرمایه اند. فعالین کارگری و فعالین نیروهای اجتماعی مترقی گرچه درخطر دستگیری، اذیت و آزاد و زندان هستند اما سکوت نکرده و به اشکال مختلف اعتراض و خواسته ها ی خود را بیان میکنند. نیاز هر چه بیشتر جنبش کارگری سازمانیابی و تشکیل سازمانهای کارگری و طبقاتی خود است، تا بتواند در مقابل سرمایه اسلامی ایستاده و این نظام گندیده سرمایه داری را از میان بردارد. هیچ جناحی از این رژیم منفعتی برای کارگران و زحمتکشان و اکثریت جامعه ندارند و حامی بی چون و چرا سرمایه و منافع سرمایه داران هستند. 

              اعتراضات اخیر در ترکیه و سرکوبی آن توسط دولت رجب طیب اردوغان ،بار دیگر صف دوست و دشمن برای عموم مردم در ترکیه مشخص ترنمود و نیزنیاز این جنبش اعتراضی عمومی، سازماندهی هر چه بیشتر نیروهای مترقی و طرح خواسته های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حضور هر چه بیشتر کارگران و سازمانهای کارگری در تاثیر گذاری و قوی نمودن این جنبش اجتماعی به به نمایش گداشت.

              نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران- خارج کشور، از مبارزات کارگران، سازمانهای کارگری و نیروهای مترقی اجتماعی و جوانان در ترکیه قویا حمایت نموده و این مبارزات را مبارزات خود میدانند، در حد توان پشتیبانی و حمایت هر چه بیشتر کارگران و زحمتکشان دیگر کشورها را به مبارزات در ترکیه جلب نموده و صدای اعتراضات و خواسته های شما را به گوش هر چه بشتر جهانیان می رسانند.  بسیج و سازماندهی هر چه بیشتر کارگران ، زحمتکشان و نیروهای مترقی و مبارزدر سازمانهای کارگری و سازمانهای طبقاتی رمز پیروزی است.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com/http://iran-worker.blogspot.de/

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

سازمان جهانی کار، ارگانی برای تنظیم شرایط کار به نفع دولتها و کارفرمایان است!

کارگران ایران از حق ایجاد تشکلهای مستقل برخوردار نیستند، تشکلهای کارگری موجود، سندیکای واحد و سندیکای هفت تپه و ...، تحت فشار و سرکوب هستند و کارگران و فعالین کارگری مورد اذیت و آزار مداوم قرار میگیرند. نمایندگان کارگران و فعالین کارگری در زندانهای رژیم اسلامی اسیر و تحت فشارهای جسمی و روحی بسر میبرند. اعتراضات، اعتصابات و تجمعات کارگری سرکوب میشوند. سازمانها و اتحادیه های کارگری در سطح جهانی و بخصوص نمایندگانشان در سازمان جهانی کاراز این موضوع بی اطلاع نیستند. با اینحال هر ساله هیئتی از رژیم جمهوری اسلامی به این اجلاس دعوت شده و مسئولیت به آنها واگذار میشود. حتی همان حداقل مقاوله نامه های سازمان مذکور توسط رژیم زیر پا  گذاشته میشود.

سازمان جهانی کارکه زیر مجموعه سازمان ملل است ، با توجه به سابقه و اهدافش تا به امروز نشان داده است که منافع مستقل کارگران، منافعی که از درون مبارزات آنان سرچشمه گرفته باشد،  در آن نمایندگی نشده و جایی ندارد. دراثر مبارزات تاریخی طبقه کارگردر کشورهای مختلف در منشور سازمان بخشی ازدستاوردهای این مبارزات منجمله حق ایجاد تشکل ، قراردادهای جمعی ، رفع تبعیض و برابری حقوقی درج شده است . آنچه از اهداف این سازمان بر می آید، تدوین و اجرای قوانینی در چهارچوب مناسبات موجود یعنی تامین شرایط کار در جهت نیازدولتها و مالکان سرمایه است و منافع کارگران در آن جایی ندارد. درک حاکم بر اجلاس، سیاست  سه جانبه گرایی است که دولتها با توجه به تنظیمات ارگانهای جهانی مانند سازمان تجارت جهانی کارو صندوق بین المللی پول می بایست در قوانین کشوری به  اجرا بگذارند. از اینرو نمایندگان دولتها، کارفرمایان و تشکلهایی که به نام کارگر از بالای سر توده کارگر و در چهارچوب سیاستهای حاکم سازمانیافته اند، رابطه کار و سرمایه را به اتفاق تنظیم میکنند. این سیاست هیچ ربطی به منافع پایه ای کارگران نداشته و تغییری در بهبود شرایط زندگی آنها ایجاد نمی کند.  

هر گونه تغییر در شرایط  کار و زندگی کارگران در گرو ایجاد تشکلهای مستقل و متکی به نیروی کارگران و برگزیدن نمایندگان واقعی خود خواهد بود. 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

2 ژوئن 2013

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

۱۳ژوئن۲۰۱۳

همبستگی با جنبش کارگری

 روز اعتراض به حضور مزدوران رژیم جمهوری اسلامی

در اجلاس سازمان جهانی کار

اعتراض علیه

نمایندگان سه جانبه گرا

و دروغین کارگری

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

علیه رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی،

از حقوق کارگران در سازمان جهانی کار دفاع نمائیم!

طبقه کارگر ایران چون همیشه با تهاجمات گسترده سیستم سرمایه داری روبرو است و در فقدان حقوق مسلم و ابتدایی خود در مبارزه ای مستمر با کارفرمایان و رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی قرار دارد. هر روزه در گوشه و کنار ایران اعتراضات کارگری در جریان است، اعتراضاتی علیه حقوق معوقه، پیمانکاری، برگه های سفید امضا، اخراج های دسته جمعی، فقر و تنگدستی ناشی از افزایش تورم و پائین ماندن سطح دستمزدها، فقدان بیمه های اجتماعی، بیمه بیکاری و ...، معضلات اولیه ی کارگران را تشکیل میدهد و آنها را از حقوق ابتدایی خویش محروم میسازد. تعیین حقوق حداقلی که به میزان زیادی زیر خط فقر قرار دارد آخرین "هدیه" دولت سرمایه درایران است.

کارگران، فعالین کارگری و دیگر فعالین اجتماعی بیشماری در زندانهای این رژیم قرون وسطائی اسیرند و در بدترین شرایط جسمی و روحی به سر میبرند.

کارگران در شرایطی اعتراضات فوق را علیه نظام ستمگر سرمایه داری به پیش میرانند که فاقد تشکلات مستقل کارگری اند. ولی طبقه کارگر ایران در مبارزه و در مصاف با ظلم و استثمار طبقاتی، تنها نیست بلکه از پشتیبانی هم طبقه ای هایش در سطح جهانی برخوردار است. طبقه کارگر ایران بمثابه بخشی از طبقه کارگر جهانی به همبستگی بین المللی نیاز وافر دارد.

در دفاع از جنبش کارگری و با خواست اخراج مزدوران جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار، آکسیون اعتراضی در ژنو ،به دعوت کلکتیو سندیکاهای فرانسوی وحمایت سندیکاهای سوئیسی ،در روز 13 ژوئن ساعت 12– 14 مقابل دفتر سازمان ملل

Place des Nations

1202 Genève, Suisse

برگزار خواهد شد.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ـ خارج کشور از همه ی کارگران و فعالین کارگری، نیروهای سیاسی و ایرانیان مترقی میخواهد که در چنین روزی در ژنو حضور به هم رسانیم و علیه نمایندگان سه جانبه گرا و دروغین کارگری جمهوری اسلامی در سازمان جهانی کار اعتراض کنیم، از حقوق طبقه کارگر دفاع نموده و با افشای رژِیم سرمایه داری اسلامی، صدای حق طلبانه کارگران  را به گوش جهانیان برسانیم و خواهان محکومیت رژیم اسلامی سرمایه شده و آزادی بی قید وشرط کارگران زندانی و سایر زندانیان سیاسی را خواستار شویم.

زنده باد همبستگی بین المللی کارگران!

بخشی از نمایندگان واقعی کارگران در زندانهای رژیم ضد کارگر اسلامی ایران هستند!

کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کنید!

نمایندگان مزدورایران از اجلاس جهانی کار اخراج باید گردند!

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

متشکل شویم،

سازماندهی کنیم !

اطلاعیه پایانی ششمین گردهمایی نهادهای همبستگی

ششمین گردهمایی حضوری نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ـ خارج کشور بنام متشکل شویم ، سازماندهی کنیم با یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان جنبش کارگری درروز شنبه  18 مه  در شهر هانوفر آلمان آغاز به کار کرد. مجمع عمومی به طور حضوری و نیز از طریق اینترنتی با شرکت میهمانانی از جمله تعدادی از فعالین کارگری داخل کشورو نیزاعضای نهادها برگزار شد.

گردهمایی در شرایطی برگزار شد که دستمزد کارگران درایران به زیر یک چهارم خط فقر رسمی رسیده و بیکاری افزایش یافته است. فعالین کارگری کماکان یا در زندان به سر می برند و یا تحت تعقیب و آزار دائمی هستند. با توجه به بحران سیاسی و اقتصادی در ایران و شرایط ناشی از تحریم های دولت های بزرگ سرمایه داری ، سطح معیشت کارگران و مردم زحمتکش در ایران بشدت سیر نزولی یافته است.

در سطح جهانی روند اعتراضات کارگران و مردم  زحمتکش  امریکا و اروپا در مقابل سیاست های ریاضت طلبانه سرمایه داری هم چنان تداوم دارد.  اعتصابات کارگری در کشورهای مختلف نیز کم و بیش در جریان است. چندی قبل اعتراضات و اعتصابات معادن پلاتین ماریکانا درافریقا جنوبی برای افزایش دستمزد هرچند با تیراندازی پلیس ضد شورش جواب داده شد و دهها کارگردر جریان آن جان باختند بالاخره به نتیجه نشست . صدها کارگر کارخانه های پوشاک بنگلادش زیر آوار جان باختند که  به اشکال مختلف اعتراضاتی را بدنبال داشت.

گردهمایی ضمن بررسی فعالیت های خود در فاصله بین دو اجلاس حضوری به تکمیل کردن مصوباتش پرداخت وبا تکیه بر راههای انسجام نهادها درحمایت از جنبش کارگری و تکیه بر متشکل شدن و سازمانیابی کارگران این مجمع را « متشکل شویم و سازماندهی کنیم» نام نهاد.  مجمع عمومی بر دو وظیفه موازی یعنی حمایت از مبارزات کارگری در ایران و شرکت فعال در مبارزات کارگری جهانی با هدف تقویت و استحکام همبستگی بین المللی پای فشرد.

در جریان گردهمایی جهت تسهیل کار کمیسیونها و گروههای کار تشکیل شد و نیز دو سمینار جانبی برگزار شد. سمیناراول در رابطه با کارخانه لاستیک سازی کنتینانتال در کشور مکزیک بود که باحضور دو تن از نماینده گان اتحادیه مستقل کارخانه مذکور و گزارش دررابطه با وضعیت اتحادیه و نیز برخورد دولت و کارفرما به آن و پرسش و پاسخ حول آن صورت گرفت و سمینار دوم در رابطه با اوضاع جنبش کارگری ایران و با حضور چند نفر از اعضای کمیته هماهنگی در کمک به ایجاد تشکل های کارگری بود که جمع حاضر در رابطه با موانع تشکل یابی و نیز راههای استحکام فعالیت های آتی به تبادل نظر پرداختند.

پیامی از طرف تعدادی از فعالین کارگری داخل ایران به گردهمایی ششم دریافت شد که در ضمیمه  ملاحظه می شود. بررسی راههای فعالیت برای دور آتی نهادها ، پیام به کارگران ایران و جهان ، پیام به کارگران زندانی و خانواده های آنان ، اوضاع عمومی جنبش کارگری ، وتکیه بر فعالیت حول افزایش نهادهای همبستگی  درکشورهای مختلف از جمله مواردی بود که در این گردهمایی در دستور کار قرار گرفت . از آنجا که روز 13 ژوین سندیکاهای فرانسه در همبستگی با کارگران در مقابل سازمان جهانی کار در ژنو فراخوان داده است، گردهمایی اقداماتی را در دستور کارخود قرار داد. در پایان در روز 20 ماه مه با انتخاب هئیت هماهنگ کننده شش ماهه آتی و سرود انترناسیونال گردهمایی در فضایی دوستانه به کار خویش خاتمه داد.

...........................................

پیام ششمین گردهمائی نهادهای همبستگی

به کارگران در ایران

زنان و مردان کارگر و زحمتکش،

ششمین مجمع عمومی سالانه نهادهای همبستگی درشهر هانوفر آلمان در روزهای 18 – 20 ماه مه 2013 درودهای فراوان خود را به شما عزیزان که در شرایط سخت و دشواری که نظام سرمایه ایجاد کرده است، میفرستد. نظام گندیده سرمایه داری در همه جهان برای سوداندوزی هرچه بیشتر و خالی کردن باز هم بیشتر سفره کارگران به فشار، ستم، سرکوب، استثمار و انواع تضییقات متوسل می شود و ارتجاع اسلامی حاکم در ایران نیز از این قاعده  پیروی کرده و با سرکوب و دستگیری و زندان به اعتراضات پاسخ می دهد.

گرانی، نرخ بالای تورم، کاهش قدرت خرید، حقوق های عقب مانده، حذف یارانه ها، اخراج­های گسترده، تعطیلی روزافزون واحدهای تولیدی ، قراردادهای موقتی و پیمانی و حداقل دستمزدها زیر خط فقر، همچنین عواقب تحریم­های دولت های بزرگ سرمایه داری شرایط غیر انسانی و غیر قابل تحملی را به کارگران و زحمتکشان تحمیل کرده است. علاوه بر این مصائب که رژیم ضد کارگری حاکم با ارتش و اوباشانش، با زور و چماق روا داشته است، حمله و دستگیری، زندان و شکنجه کارگران و فعالین کارگری را وحشیانه در طول حیاتش بکار می برد. اکنون نماینده های کارگران و فعالین آن در زندانها هستند.

فقروفشارهای محیط کار و اجبار به چند نوبت کار کردن درروز، بسیاری از کارگران را از پا درآورده و یا خانواده هایشان را ازهم پاشیده است، زنان کارگر علاوه بر ستم مضاعف، ازکمترین دستمزد برخوردار بوده ودرعین حال اولین هدف اخراج­ها هستند. تهاجم به حریم زندگی کارگران مهاجر، خاصه کارگران و زحمتکشان افغانستانی، تجاوزبه حقوق کودکان کار و خیابانی، روزانه صدها کودک مدرسه را رها کرده به محیط کاریا خیابان­ها در جستجوی لقمه­ای نان روی می­آورند، بازنشستگان پس ازعمری تلاش و کار، با قطع یا کاهش مستمری و برخی مزایاشان مواجه شده­اند، با تعطیلی مدام کارخانجات و سایر ترفندهای سرمایه­داران، روزانه خیل عظیمی از کارگران به خیابان­ها گسیل شده و به صف بی­کاران در جستجوی کار می­پیوندند، فعالین کارگری دائم تحت نظر و تعقیب بوده و هر روز با شرایط و خطرات بیشتری مواجه هستند، کارگران زندانی اکثراً سرگردان و بلاتکلیف بوده و با وجود مبتلا بودن به انواع بیماری­ها نه تنها اقدامی برای معالجه آنها نمی­شود، بلکه فشارهای جسمی و روانی بیشتری بر آنها وارد می­شود.

اما شما کارگران مبارز حتّا یک لحظه از پای ننشسته و سرسختانه در مقابل این همه ستم طبقاتی مقاومت و مقابله میکنید. اعتراضات، مبارزات، اعتصابات، راه­پیمایی­ها، تحصن­ها و سایر اشکال مقاومت و مبارزات کارگران، نشانۀ آن است که تن به این ستم و ستیز طبقاتی نداده و برای دفاع از حقوق و کسب مطالبات خود اگاهانه پیکار می­کنید. تلاش برای ایجاد تشکل­های مستقل کارگری، همآهنگ و همسو کردن مبارزات در بخشهای مختلف، حمایت­های روزافزون از مبارزات هم­طبقه­ای ها در سایر واحدها، ­تلفیق کار علنی و مخفی و ... گام­ها و اشکال مؤثری از مبارزه است که تداوم آن به تغییر توازن قوا به سود جبهۀ کار منجر خواهد شد. شما آگاهانه تر از همیشه در مقابل نظام سرمایه داری ایستاده و نیز دوستان دروغین کارگران و آلترنایتو سازی های امپریالیستی را افشا و طرد میکنید. 

ما اعضاء و نمایندگان نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور، شرکت کننده در ششمین گردهمآ یی حضوری نهادها همبستگی، با درود به شما کارگران مبارز، خود را جزء از این طبقه عظیم دانسته و بار دیگر تعهد می­کنیم که امر دفاع از حقوق کارگران را مهمترین وظیفۀ خود دانسته و می­کوشیم با تمام توان پاسخگوی نیازهای مبارزاتی طبقه مان باشیم.

زنده باد تشکل های کارگری

متشکل شویم، سازماندهی کنیم!

سرنگون باد رژیم اسلامی سرمایه در ایران

زنده باد همبستگی طبقاتی کارگران

                          ......................................

,

پیام ششمین مجمع عمومی نهادهای همبستگی

به کارگران در بند و زندانیان سیاسی

کارگران در بند، یاران و رفقا!

رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی در صدد است برای حفظ بقای خود با تکیه بر نیروهای سرکوبگر و دستگاه قضایی، اطلاعاتی و امنیتی مخوفش، درصدد است بی حقوقی و موقعیت نازل کارگران را تداوم بخشد. تلاش های شورانگیز شما برای کسب حقوق خود، مبارزات پر خطر شما برای ایجاد تشکلات مستقل کارگری و جنب و جوش شما در راستای استقلال رای و استقلال طبقاتی خویش، سیاست های ضد کارگری رژیم سرمایه را برای تداوم و تحکیم بی حقوقی کارگران در جامعه مختل می کند. به همین دلیل با اخراج نمودن و سلب زندگی ازشما، با تحت تعقیب قرار دادن و به بند کشیدن شما فعالین کارگری، از تلاشهای فداکارانه شما به سختی انتقام می گیرد.

اما کارنامه شما، کارگران دربند، به راستی درخشان است. در عرصه های گوناگون مبارزه، همگان شاهد رشادت ها، فداکاری ها و هم چنین هوشیاری انقلابی شما بوده و هستند. شما در سیاه چال های رژیم اسلامی حماسه می آفرینید. آوازه مقاومت و پشتکار شما در سراسر ایران زبان زد صدها هزار انسان حق طلب گشته و طنین صدای شما از مرزهای ایران گذشته و جهانی شده است. چه در بند و چه در بیرون از زندان سرسختی و پافشاری تان برای کسب حقوق کارگران، افکار عمومی مترقی را به حقانیت مبارزه تان  بیش از پیش جلب کرده است. برگزاری مراسم بزرگداشت اول ماه مه سال 1392در زندان، به کارگران حق طلب، انگیزه مبارزاتی بیشتری بخشیده است.

زندانیان سیاسی، یاران و رفقا!

مبارزه و مقاومت شما علیه بی عدالتی، خفقان و استبداد سیستماتیک رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی، استقامت شما در برابر سکوت قبرستانی ای که رژیم مستبد می کوشد بر جامعه تحمیل نماید، تلاشهای شورانگیز شما در سیاه چالهای جمهوری اسلامی، استواری و تحمل رنج ها و شکنجه از سوی شما، پروژه رژیم برای به شکست کشاندن مبارزه برای آزادی و برابری را عقیم ساخته است و شور و شعف مبارزه را در سر هزاران انسان بیدار کرده و باور به دگرگونی شرایط فلاکت بار موجود را در اعماق جامعه جوشانده است.

ما نهادهای همبستگی با جنبش کارگری ایران- خارج کشور، با احترام عمیق به تلاش های شما کارگران در بند و زندانیان سیاسی، به عظمت مقاومت شما درود می فرستیم، و خود را جزء کوچکی از جبهه پر شکوه شما می دانیم.

درود بر مقاومت و ایستادگی زندانیان سیاسی

کارگر زندانی آزاد باید گردد

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

سرنگون باد رژیم ضد کارگری جمهوری اسلامی ایران

زنده باد سوسیالیسم

.............................................

پیام گردهمایی نهادهای همبستگی

 به مادران مبارزان در بند و جانباختگان سیاسی

اززمان برپائی رژیم سرمایه داری اسلامی تاکنون، هزاران انسان مبارزو آزادیخواه زندانی واعدام شده اند. مرگ هرفرزند ویا شاهد دربندبودن فرزند، برای هرمادری بس ناگواراست. درمرگ فرزند گریستن ویا ملاقات با فرزند دربند وجویای حال وی شدن را هرمادری درهرزمان انجام داده است. اما ما دردوران رژیمهای سلطنتی پهلوی وجمهوری اسلامی با مادرانی روبروهستیم که بمراتب فراترازاین عمل کرده ومیکنند. این مادران فریاد اعتراض علیه  بیدادگریها راسرداده اند، به ماتم درخانه های دربسته بسنده نکرده اند بلکه تجمع وتظاهرات درجلوی زندانها راه می اندازند و خاوران را گلباران میکنند، باهم به مشورت برای ابرازدادخواهی می‌نشینند ومیکوشند افکارعمومی را از آزاروفشاری  که ازجانب دژخیمان اسلامی برفرزندان آن‌هاروا میشود، آگاه سازند. این زنان شجاع ، مادران زندانیان وجانباختگان سیاسی نام دارند.

مادران زندانیان وجانباختگان سیاسی، رژیم جمهوری اسلامی رابه چالش کشیده‌اند: هم درزمینه دادخواهی و آزادی طلبی وهم علیه زن ستیزی رژیم جمهوری اسلامی این مادران سیاست سرکوبگرانه رژیمهای سلطنتی واسلامی رامحکوم دانسته و احکام بیدادگاههای این دورژیم را غیرانسانی خوانده و میخوانند. این مادران سیاست زن ستیزی رژیم اسلامی راکه تلاش دارد زنان را ازتجمع اعتراضی درملاء عام برحذردارد به تمسخرگرفته اند وبامشتهائی گره کرده وفریادهائی رسا درراهروهای ادارات دادگستری، درجلوی زندانها ودرگورستانهائی که فرزندانشان به خاک سپرده شده‌اند، شعار آزادی راسرمیدهند. مبارزات این مادران نمونه، صفحه‌ای درخشان ازتاریخ مبارزاتی مردمی پنچاه سال گذشته است. این مادران مبارز با وجود توهین‌های اوباشان حکومتی وبا وجود دستگیری وزندانی شدن، ازپای ننشسته وهمچنان برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی وجامعه ای عاری ازبی عدالتی سیاسی بی باکانه گامهائی ارزشمند برمیدارند.

نهادهای همبستگی باجنبش کارگری ایران، یاد مادران درگذشته این جنبش راگرامی میدارد وبا احترام تمام، دستهای مبارزپرور مادران درون این جنبش رابه گرمی میفشارد. ماهمراه وهمدرد شما هستیم.     

........................................

پیام ششمین مجمع عمومی نهادهای همبستگی

به کارگران جهان !

دوستان عزیز !

ما جمعی از کارگران و فعالین کارگری که در استرالیا ، کانادا و کشورهای اروپایی اقامت داریم ، دست اتحاد و همبستگی طبقاتی خود را بسوی شما دراز می کنیم . ما در نهادهای همبستگی با کارگران ایران متشکل هستیم و این پیام را از ششمین گردهمایی حضوری خود (18 تا 21 مه ) در شهر هانوفر آلمان برای شما می فرستیم .

در دنیایی بسر می بریم که نظام سیاسی و اقتصادی حاکم بر آن دارای بحرانی ساختاری و فراگیر است . نظام سرمایه داری رفع بحران خود را آنطور که در ماهیتش است ودرجلو چشمهای ما جاری است ، از طریق تحمیل سیاست هایی جستجو می کند که به جز فقر و فلاکت بیشتر بر طبقه کارگر و اقشار مزدبگیر . دولت ، ارتش و پلیس ، انواع مجالس و نهادها و خبرگزاریها در خدمت اقلیتی است که در قبال سود آوری بیشتر وانباشت سرمایه و استثمار، رفاه و آسایش اکثریت جامعه را به چالش می کشاند . اکثریت مزد بگیر جامعه و خصوصا طبقه کارگر به خاطر جایگاهی که در تولید اجتماعی دارد می توانند و ناگزیرند که به مبارزه دائمی و روزمره با سیاست های بورژوازی بپردازند . هر گونه پیشروی در جریان مبارزه علیه بورژوازی آنوقت متحقق خواهد شد که کارگران و اکثریت جامعه با هدف رفاه وسعادت اجتماعی و رفع استثمار و برده گی  متشکل شوند و با اعلام سیاست های خود در جامعه ظاهر شوند .

 هم اکنون در چهار گوشه جهان مبارزاتی در جریان بوده و هست که به اشکال مختلف در مقابل سیاست های جهانی سرمایه داری به اعتراض برخاسته است . جنبش وال استریت در امریکا ، جنبش اشغال در اروپا ، جنبش های توده ای علیه دیکتاتوری در کشورهای عربی ، اعتصابات و اعتراضات کارگری در اینجا و آنجا برای  نان ، کار و آزادی و رفاه اجتماعی و افزایش دستمزد بر قرار بوده و هست . نه تنها در دیکتاتوری های توتالیترکشورهای پیرامونی ، در کشورهای دموکرات نیز سرمایه داری شمشیر ها را از رو بسته اند و در تلاشند بار بحران کازینویی را بر دوش اکثریت جامعه انداخته و تحت عنوان صرفه جویی و ریاضت کشی سیاست های خود را به آنان دیکته کنند . تنها در کشوری مثل ایران نیست که سرمایه داری با رژیمی اسلامی اعتراضات را با اسلحه جواب می دهد وکارگران مس خاتون آباد را که برای جلوگیری از بیکار شدن اعتراض می کنند قتل عام می کند . دولت افریقای جنوبی که با شعار پرهیز از نژاد پرستی سر کار آمد ، کارگران معادن پلاتین را که برای افزایش دستمزد اعتصاب کردند به گلوله بستند و جان دهها نفر از آنها را گرفتند . اعتراضات توده ای در کشورهای عربی با مهندسی کاپیتالیستی در شکل دادن به آلترناتیو های سیاسی بورژوایی وبا بمباران و فضای نظامی و ساختن دستجات نظامی وصدور اسلحه ، به اهداف خود برای دستیابی به آزادی و رفاه اجتماعی نرسید. چین را نگاه کنیم که بزرگترین سود را سرمایه داران ،از تولید و صادراتی که به قیمت کار برده گی و بازی کردن با جان و هستی کارگران بخصوص زنان کارگر و کودکان بدست می آید ، به جیب می زنند . تصاویرعملیات بیرون آوردن جنازه کارگران مدفون شده زیر آوارکارخانه های پوشاک بنگلادش ، هر روز در خبرها نشان داده می شود . کارگرانی که جان و هستی شان بعلت سود آوری هر چه بیشتر سرمایه داری از کف رفت . در سایر کشورهای پیرامونی وضع زندگی کارگران به همین منوال است .

 دوستان عزیز !

 ما از چنان نیروی عظیمی برخورداریم که قادریم سرمایه داری و سیاست هایش را به چالش بکشیم و جامعه ای فارغ از استثمار و برده گی مزدی ، جامعه انسانهای برابر و آزاد را بنا نهیم . برای رسیدن به این هدف ما نیاز به همبستگی جهانی داریم که در عمل می بایست آن را نشان دهیم . تجارب مبارزاتی خود در هر کشور را به دیگر نقاط  جهان منتقل کنیم . از راههای مختلف با همدیگر مشورت و تبادل نظر کنیم و دیوارها و مرزها و اختلافات را با نیروی جمعی خود از بین ببریم . در مقابل ناامنی شرایط کار ، به کار واداشتن کودکان ، دستمزد نابرابر به زنان در قبال کار یکسان با مردان ، به گلوله بستن اعتراضات ، به زندان انداختن کارگران و نماینده های کارگری ، درمقابل سرکوب تظاهرات کارگری ، متحد انه بیاستیم .

سرمایه از توانایی ها و خلاقیت های کارگران استفاده می کند . سرمایه احزاب و تشکل ها و ارگانهای خود را سازمان می دهد و بازتولید می کند . ما برای مبارزه با سرمایه داری می بایست متشکل و متحد شوییم ، توانایی های جمعی خود را در خدمت به امر مبارزه علیه سرمایه بکار ببندیم. رمز پیروزی ما کارگران درمبارزه طبقاتی و همبستگی بین المللی است.

زنده باد همبستگی جهانی کارگران

زنده باد تشکل های طبقاتی کارگران

.......................................

بولتن اخبارکارگری

شماره 44        ژوئن 2013

                                                   

 

برای آزادی فوری، بدون قید و شرط

کارگران زندانی

ودیگر زندانیان سیاسی بکوشیم!

رژیم ضد کارگر در ایران به وحشیانه ترین شکلی با زندانیان سیاسی رفتار می کند.

رژیم سرمایه داری  شکنجه های جسمی و روحی قرون وسطائی، علیه زندانیان سیاسی اعمال میکند.

رژیم ضد کارگر در ایران احکام سنگین و  سالها بازداشت برای کارگران زندانی و

شروط و وثیقه های سنگینی برای آزادی موقتی کارگران تصویب می کند.

رژیم حامی سرمایه برای خالی تر کردن سفره کارگران، جریمه های نقدی سنگینی را بر کارگران برای آزادی از زندان تحمیل می کند. رژیم انسان کش، زندانی می کند، شکنجه میکند، اعدام می کند. تا طبقه کارگر و جامعه را به سکوت وا دار  نماید. باید  بر علیه این وضعیت برخاست. باید و می توان رژیم را بعقب نشینی وا داشت.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

همه کارگران و فعالین کارگری، سازمانها، تشکلها ، گروهها و ... را فرامیخواند که به هرشکل و با هر توانی که دارند

کمپینهای سراسری برای آزادی کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی سازماندهی نموده و پیوندند،

تا شرایط آزادی کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی هرچه بیشتر، فراهم گردد.

 

به کمپینهای آزادی کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی بپیوندید!

کمپین آزادی کارگران زندانی را تقویت کنید و خواست آزادی کارگران را هر چه بیشتر به گوش جهانیان برسانیم!

همبستگی جهانی کارگران مرزی ندارد!

همبستگی و پشتیبانی کارگران، سندیکا ها، اتحادیه های کارگری،

نهادهای مترقی و سوسیالیستی

برای آزادی فوری و بی قید وشرط کارگران زندانی ضروری است!

باور داریم که در ایران نیز طبقه کارگر متشکل در تشکل های طبقاتی و توده ای اش، پایان دهنده زندان، شکنجه،  اعدام و کلن نظم موجود اجتماعی است. برای کمک و یاری رساندن به این مبارزه، در جهت آزادی کارگران زندانی با هر توانی که داریم بکوشیم. این یک گام واقعی در جهت سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی سرمایه داری است.

آزادی کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی درگرو گسترش مبارزه متحدانه ماست!

برای همبستگی و همیاری بیشتر با جنبش کارگری در ایران به نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور بپیوندید!

. کمپینها و کارزارهای دفاع از آزادی بی قید و شرط کارگران زندانی و تمام زندانیان سیاسی، تا آزادی همگی این عزیزان، بیوقفه ادامه دارد!

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران و دیگر فعالین، هوادارن و دوستداران جنبش کارگری تا کنون کمپینها و کارزارهایی بیشماری را با خواست آزادی بی قید وشرط کارگران زندانی و دیگر زندانیان سیاسی برگزارکرده و نیز در جریان است، سازمانها و نهادهای بین الملی بیشماری به این کمپینهای پیوسته و علیه رژیم ضد کارگر در ایران اعتراض کرده و میکنند. این کمپنها و کارزارها تا آزادی تمامی کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی ادامه خواهد داشت. نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران همگان را فرا میخواند که به هرشکل که میتوانند، در هر کجا که هستند، با هر توانی که دارند به ایجاد نهادهای همبستگی با جنبش کارگری پرداخته و به هرشکل که میتوانند به ادامه کمپینها و کارزارهای همبستگی با جنبش کارگری در خارج کشور یاری رسانند.

 برای آزادی کارگران زندانی و دیگر زندانیان سیاسی بیوقفه به هر شکل و نامی که میتوانیم، بکوشیم.

به کمپینها، آکسیونهای اعتراضی و مبارزاتی، برای همبستگی هرچه بیشتربا جنبش کارگری در ایران و نیز آزادی کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی بپیوندید و به هرشکل که می توانید صدای خواسته ها و اعتراضات جنبش کارگری را به گوش همگان برسانید.

اتحاد مبارزاتی ما، رمز پیروزی ماست.